Direktlänk till inlägg 3 mars 2011

Wall of Fame

Av Erica - 3 mars 2011 11:45

Är lite peppad på att fylla en tom vägg här i lägenheten med foton, affischer och annat bildmaterial från olika lajv. Jag har därför börjat rota igenom mitt digitala arkiv med lajvmaterial och hittat en massa intressant från både då och närmare nu.


Tänkte att jag kunde skapa en liten digital version av min "Wall of Fame" här till att börja med. :) Det är inte lika tidskrävande som att pyssla med utskrivna bilder, ramar och en vägg. Lägger därför upp bilder av några av mina lajvroller här. Vissa liknar varandra och andra liknar mig, ytterligare några få individer har rätt unikt utseende vilket är väldigt intressant då det ju faktisk är jag som finns bakom varje rollmask.


 


Kisse, en mycket ung Gangrelvampyr från lajvet Ny Ordning, ett lajv baserat på White Wolfs Vampire: The Masquerade.


 

Jenni Wester från lajvet The Haunting, ett skräcklajv i Elorias regi.


 

Kolga, Svekets demon från lajvet Skyfall september. Bilden är tagen in-lajv på universitetet. Demonerna hade tråkigt och poserade och fjantade sig framför kameran iställe för att göra något vettigt.


 

Vampyren Maria af Nordanskog, Den Högste Gudens högra hand från lajvet Ad Infinitum: Ett Blodigt Val.


Kapten Lisette, en fullfjädrad fransk fjollpirat från lajvet Den Skeva Plankan.


Lovisa Vallervind från lajvet Hunter Cell: Virgo.


Inkvisitor Krirchtinn tanl Ranakh, prästinna av Mawenn från lajvet Ur Askan I Elden. 


Emma Antti, hjärntvättad biolog och sektledare från lajvet Glow-worm day då det sattes upp i Umeå.


 

Hennes kejserliga höghet storfurstinnan Anastasia Nikolajevna Romanova från lajvet Vampyrkrönikan 2.


Lysmask, en lysmask som devolverat till människa från lajvet Glow-worm day då det sattes upp i Vasa.


Libra Cassiaz, forskningsresande från lajvet Astra, ett lajv med rymdpirater från framtiden. (Wow! Det låter verkligt nördigt och underligt utan vidare förklaring...)


 

Sunna av Aidan från lajvet Magnifika mängder mustigt mjöd, ett shaol-lajv i SLI:s lajvvärld Eterna.


 

Belinda Kraaw, lettisk superskurk med öga för datorer, koder och elektronik, från lajvet Hydra.


Ann-Sofie Pienimäki, manodepressiv trummis i bandet Garden, från lajvet Garden, vilket utspelade sig under 70-talet på en bandturné till Tyskland. 


Mari-Helen Hård, ensamstående mor och arbetssökande lärare, från lajvet Lyckostigen, ett lajv av vardagsbekymmer och skvaller i Gaiaprojektets regi.


 
 
Ezther

Ezther

3 mars 2011 12:40

Fantastiskt. Jag är tyvärr väldigt dålig på att se till att fota mina roller så jag skulle inte kunna göra något liknande. Men däremot OMG vad jag inte skulle se att Belinda Kraaw är du! O____O Läskigt.

http://ichewcoins.blogspot.com

 
Ingen bild

Tina

3 mars 2011 12:47

Vad mycket fina bilder du har. Roligt att se hur olika dina karaktärer faktiskt ser ut just med tanke på att det ändå är du alla gånger. Vissa av dem skulle jag nog aldrig ha gissat vara samma person om jag inte visste de från förut. :)(Jag vill kom o lajva i Sverige! ^^ )

 
Erica

Erica

3 mars 2011 16:33

Ezther: Det är aldrig för sent att börja fota sina lajvroller. Det är egentligen först de senaste åren (ujujuj vad det får mig att låta gammal^^) som jag mer systematisk fotat varje lajvroll.
Jag finner det väldigt roligt att du inte kan se att det är jag som är Belinda. :)Det bevisar vad lite andra kläder (solglasögon!) och en variation i kroppsspråket kan göra.

Tina: Kom till Sverige och lajva då! :) Komsikomsikomsi! Vill ha Elorianer hit och vill fara över tillsammans med Umelajvare till er och lajva. Behöver dock ett längre lajv att peppa på för att det sistnämnda ska fungera.

http://exillajvaren.bloggagratis.se

 
Karin O

Karin O

27 april 2011 23:11

Måste tipsa dig om min seriebok om lajv! Den kanske kan inspirera dig till ännu fler roller?
lajvserier.blogg.se

http://lajvserier.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Erica - 20 februari 2011 23:45

Just nu pågår en (iaf för mig) välbehövlig pausvecka i Skyfall, alltså en vecka mitt i lajvet då vi inte lajvar. Jag har förstås inte slutat peppa för det. Idag har jag till exempel skrivit en stämningstext för Kolgas nuvarande tillstånd. Den finns a...

Av Erica - 19 februari 2011 14:33

Skyfall, Skyfall och lite mer Skyfall...   Här följer tre bilder som producerats av ren pepp. De två första bilderna är tecknade av Ezther Söderling och den tredje bilden är Photoshopad av Philip, fotot i den är taget av mig.     Sekhmet...

Av Erica - 18 februari 2011 23:16

Som jag redan nämnt här i bloggen så skriver jag en slags dagbok för det Skyfall som håller på. Samma sak har jag gjort under tidigare Skyfall och några av de anteckningarna finns i renskriven form här på bloggen. Min förhoppning är att det med tiden...

Av Erica - 14 februari 2011 14:00

...när den största garderoben i lägenheten är tillägnad kläder "för speciella tillfällen". ...när det hänger en gammal gasmask på en krok i hallen. ...när det ligger en isärmonterad replika av en 1600-talsrevolver på köksbordet. ...när en bulls...

Av Erica - 10 februari 2011 15:37

Det verkar vara enbart Skyfall som gäller för mig här på bloggen nu. :) Kanske inte så underligt med tanke på hur peppad jag är på lajvet. Lajvade igår och ska lajva idag igen.   Även denna omgång skriver jag en slags dagbok eller loggbok över Ko...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards