Alla inlägg under januari 2010

Av Erica - 4 januari 2010 20:50

Det nya året har rullat in över världen och ett nytt lajvår står för dörren. Mitt lajvår kommer att starta med en braksmäll i och med påbörjandet av den splitternya kampanjen Kaos. Innan jul lyckades jag med konststycket att snubbla in i arrangörsgruppen för lajvet och efter att ha läst alla underbara roller och i huvudet föreställt mig vilka roliga scener som kan komma att utspela sig mellan dem kan jag knappt bärga mig.


Lajvet arrangeras av Gaiaprojektet som tidigare arrangerat bland annat Vampyrkrönikan och Skyfall. Kaos utspelar sig i en framtida, utopisk värld. Det tredje världskriget har dragit förbi och ur de rykande spillrorna har en ny, stark världsstat växt fram. Freden och lyckan övervakas och upprätthålls av Fredslegionen. Det finns dock ett hot: Superhjältar! Dessa uppkomlingar slåss för rättvisa och frihet. De är efterlysta och många har redan hamnat i fredslegionärernas grymma händer.


Detta är inte kampen mellan svart och vitt, ont och gott, detta är en kamp mellan två goda ideal...


... och jag är pepp!


Läs mer om lajvet på gaiaprojektets forum.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards